Gen Z


Generace Z je označení pro mladou generaci lidí narozených přibližně mezi lety 1997 a 2012. Tito jedinci jsou často popisováni jako digitálně zdatní, zapojení do aktuálních společenských otázek, multikulturní a otevření novým technologiím.  Jsou také známi svou snahou o vyvážení práce a osobního života, důrazem na udržitelnost a inkluzivitu ve společnosti.

images/jaromirek/TÉMA_1.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/TÉMA_1.jpg?width=&height=

Britská Gen Z se bouří proti brexitu

Tušíte, co si myslí britská Gen Z o brexitu? Nic moc dobrého. Data nového průzkumu ukazují, že mladí Britové jsou pro opětovné přezkoumání odchodu země z Evropské unie. Mají totiž za to, že brexit situaci Británie jen zhoršil.

images/jaromirek/business-partners-working_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/business-partners-working_ctverec.jpg?width=1333&height=1334

Pět brigád, které studenti vyhledávají nejradši

Studentské brigády mohou být skvělým způsobem, jak si přivydělat, získat zkušenosti a naučit se nové dovednosti. Každý student by měl zvážit, jaké možnosti mu vyhovují nejlépe, a najít si brigádu, která mu pomůže nejen finančně, ale i profesně.

images/jaromirek/WhatsApp_Image_2024-09-18_at_14.04.23.jpeg#joomlaImage://local-images/jaromirek/WhatsApp_Image_2024-09-18_at_14.04.23.jpeg?width=1080&height=1080

Jaká jídla si Gen Z nejraději vaří doma?

Vaří vůbec generace Z? Ano, vaří. I když je pravda, že mnozí mladí to dělají hlavně proto, že na restaurace a různé dovážkové služby už zkrátka nemají dost peněz. Vaření se pro ně tedy stává nejen způsobem, jak ušetřit peníze, ale také určitou formou sebevyjádření a relaxace.

images/jaromirek/front-view-female-completing-ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/front-view-female-completing-ctverec.jpg?width=1289&height=1290

Sen mladých Britů? Být svým vlastním šéfem

Zkoušíte podnikat? Generace Z ve Velké Británii je stále víc zaměřená na podnikání a většina z jejích příslušníků se touží stát svým vlastním šéfem. O práci v tradičním zaměstnání tolik nestojí.

images/jaromirek/TÉMA.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/TÉMA.jpg?width=1080&height=1080

Britové už většinou konzumují zprávy ze sítí

Britové začali konzumovat zpravodajství víc z internetu a sociálních sítí než z televize. Novináři situaci kritizují hlavně kvůli tomu, že u zpráv ze sítí nikdo nezná zdroje informací. Britský mediální regulátor Ofcom se chce proto ještě víc zaměřit na veřejnoprávní zpravodajství a podpořit je.

images/jaromirek/woman-with-headphones-around-neck-ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/woman-with-headphones-around-neck-ctverec.jpg?width=1525&height=1526

Zachrání generace Z Wikipedii?

Psaní seminárek, vyhledávání podkladů do práce či běžné zjišťování zajímavých informací. Díky internetu to denně dělá každý z nás. Snažíme se čerpat z ověřených a oficiálních zdrojů, nakonec ale často sklouzneme ke kopírování textu z Wikipedie.

images/jaromirek/portrait-two-frightened-female-friends-watching-ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/portrait-two-frightened-female-friends-watching-ctverec.jpg?width=1961&height=1960

Proč generaci Z odpuzuje sex ve filmu

Mladí Američané a jejich tolerance k nahotě a sexuálním scénám ve filmech jsou v poslední době horkým tématem diskusí na sítích i v médiích. Podle nedávné studie časopisu The Economist od roku 2000 klesl počet nahých a sexuálních scén ve filmech téměř o 40 %.

images/jaromirek/helpdesk-female-ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/helpdesk-female-ctverec.jpg?width=1459&height=1459

Učit se v práci? Gen Z volí výpověď

Nezvažujete náhodou výpověď? Američtí zaměstnanci generace Z, kteří se živí komunikací se zákazníky, se často cítí přetíženi množstvím informací, které se musí naučit. A tak mnozí uvažují o odchodu.

images/jaromirek/screenshot-2024_instagram_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/screenshot-2024_instagram_ctverec.jpg?width=887&height=887

Otravný trend na letištích: Gen Z si fotí věci v boxech

Na sociálních sítích se objevil nový trend, který tak trochu zdržuje provoz na letištích. Mladí lidé zejména generace Z si začali fotit obsah svých zavazadel v boxech, které procházejí kontrolami při odbavení.

images/jaromirek/person-holding-hands-two-condoms_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/person-holding-hands-two-condoms_ctverec.jpg?width=1517&height=1518

WHO varuje: Mladí přestávají používat kondomy

Používáte kondomy? Gen Z prý čím dál méně. Pokles používání kondomů mezi mladými lidmi v Evropě a Kanadě, který nedávno potvrdila zpráva Světové zdravotnické organizace (WHO), zvyšuje logicky i riziko pohlavně přenosných infekcí a neplánovaných těhotenství.

images/jaromirek/man-screaming-megaphone_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/man-screaming-megaphone_ctverec.jpg?width=1465&height=1465

Proč se generace Z stává u voleb horkým zbožím

Před evropskými volbami bylo velkým tématem posouvání mladé generace Evropanů doprava a směrem k radikálním postojům. K tomuto posunu dochází prakticky po celém světě, platí to především pro mladé muže.

images/jaromirek/students_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/students_ctverec.jpg?width=1353&height=1353

Studenti si za koleje připlatí. I tak jsou už plné

Kolik letos budou stát studentské koleje? A je na nich ještě místo? Otázky, které řeší studenti vysokých škol vždy před novým akademickým rokem, jenž začíná už na přelomu září a října. Odpověď však nemusí být pro všechny příjemná.

images/jaromirek/Young_man_and_m_2df1bb79-a1b0-4e03-b522-acd1fb959a37.png#joomlaImage://local-images/jaromirek/Young_man_and_m_2df1bb79-a1b0-4e03-b522-acd1fb959a37.png?width=1024&height=1024

Nový trend? Mileniálky si hledají Gen Z partnery

Mladší muž a starší žena? V dnešní době naprosto běžný fenomén. A vlastně i tak trochu trend. Hlavně mezi mladými muži generace Z a mileniálkami. Vztahy starších žen s mladšími muži, mezi nimiž je “dostatečný” věkový rozdíl, mají několik zásadních důvodů.

images/jaromirek/two-female-friends-enjoying-cocktail-ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/two-female-friends-enjoying-cocktail-ctverec.jpg?width=1914&height=1913

Pohřbí generace Z fenomén alkoholu?

Jak jste na tom s pitím? Obliba alkoholu i tabáku u mladých lidí dlouhodobě klesá. A to u nás i ve světě. Například v Británii zhruba třetina lidí ve věku 18 až 24 let alkohol nepije vůbec, ostatní si ho dávají spíš jen občas, když chtějí relaxovat.

images/jaromirek/cheerful-redhead-girl-with_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/cheerful-redhead-girl-with_ctverec.jpg?width=1465&height=1465

Proč vám generace Z zkrátka nezvedne telefon

Zvedáte hovory? Až čtvrtina mladých Britů hovory vůbec nepřijímá. A je jedno, jestli jsou od neznámého čísla, nebo od mámy. Proč to nezvedají? Jde prý z jejich strany o strach ze špatných zpráv i o to, že s někým napřímo hovořit po telefonu je prostě “nepřirozené”.

images/jaromirek/young-woman-tying-her_bactoschool_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/young-woman-tying-her_bactoschool_ctverec.jpg?width=1132&height=1133

Začíná škola a s ní i stres. Jak na něj?

Začátek školy s sebou pro školáky a studenty přináší velký stres. Po volnějším prázdninovém režimu se vrací pravidla a každodenní rutina. Každý se se stresem a novými výzvami vyrovnává po svém. Pro rodiče dětí a dospívajících generace Z může být složité poznat, co od nich jejich potomci zrovna potřebují.

images/jaromirek/relaxed-girl-jeans-sitting-window-sill-ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/relaxed-girl-jeans-sitting-window-sill-ctverec.jpg?width=1339&height=1339

Jak moc je výhodné, když jste single?

Být single? Jen se nad tím zamyslete. Můžete trávit víc času tím, co chcete a kdykoli chcete. Být single taky znamená, že se můžete soustředit sami na sebe a zjistit, kdo skutečně jste. No a samozřejmě to může být dobré i pro vaše finance. Zde se dozvíte, jak se vám "žití bez partnera" může vyplatit.

images/jaromirek/front-lot_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/front-lot_ctverec.jpg?width=431&height=431

Dává Gen Z Disneymu sbohem?

Baví vás animovaná tvorba studií Disney? Předchozí generace ji milovaly, o dnešních nejmladších se to ovšem říct už nejspíš nedá. Americká filmová společnost ztrácí mladé fanoušky. Přestože se je snaží oslovovat nejrůznějšími způsoby, ne vždy se jí to daří.

images/jaromirek/profimedia-0897345385_snoop_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/profimedia-0897345385_snoop_ctverec.jpg?width=1195&height=1195

Jak se olympiáda odrazila na sociálních sítích

Během letní olympiády se na sociálních sítích opět zázračně objevily hlasy tisíců do té doby skrytých sportovních talentů. Jednotlivým sportům najednou rozuměl téměř každý, o své názory se gaučoví experti samozřejmě chtěli podělit a taky rádi podělili s ostatními.

images/jaromirek/young-smiling-happy-man-woman_ctverec.jpg#joomlaImage://local-images/jaromirek/young-smiling-happy-man-woman_ctverec.jpg?width=1508&height=1508

Za co utrácí Generace Z v USA, Evropě a v Česku?

Na generaci Z ekonomové nahlížejí jako na skupinu, jejíž výdaje odrážejí její hodnoty a zájmy. V USA v jejích útratách dominují technologie, zážitky a cestování, v Evropě její příslušníci preferují udržitelnost, etickou módu a letní aktivity, jeko je cestování.