Cestovní ruch se vlivem generace Z značně mění a provozovatelé hotelů se tomu musí přizpůsobit. Podle průzkumu platformy Agoda, která funguje podobně jako Booking, ale hlavně v asijských zemích, mladí lidé preferují především spontánní výlety.
Až 20 procent z nich si rezervuje svoji letenku teprve týden před odletem. Důležité je pro ubytovací zařízení také to, aby náležitým způsobem upravila marketing a nenastavovala cenovky příliš vysoko.
Jak jim vyjít vstříc
Návyky generace Z mění zavedené zvyklosti v různých aspektech světové ekonomiky. A výjimkou není ani cestovní ruch, který se podle průzkumu ubytovací platformy Agoda musí preferencím mladých lidí přizpůsobit, chce-li si zajistit budoucnost.
Autoři průzkumu proto hoteliérům doporučují několik kroků, kterými mohou zákazníky z řad mladých dospělých přilákat.
Spontánní cestování
Výzkumníci se zaměřili na mladé cestovatele ve věku od 18 do 27 let převážně z asijských zemí. Ti podle nich při svých cestách do světa preferují zejména možnost využití digitálních vychytávek, spontánnost výletů či vytváření společných zážitků se svými přáteli.
Gen Z přitom svým chováním neovlivňuje pouze současné trendy, ale do jisté míry určuje také budoucí podobu cestovního odvětví.
Uspokojit potřeby
Podle viceprezidenta platformy Agoda Andrewa Smithe nelze význam generace Z při určování budoucnosti cestování podceňovat.
„Je to první generace, která nikdy nepoznala svět bez internetu, a generace, která rozvíjí stále větší kupní sílu. Není divu, že její příslušníci kladou důraz na příležitosti k zachycení insta-friendly obsahu a neustále vyhledávají nezapomenutelné zážitky. Nejprogresivnější hotely jsou ty, které přizpůsobují své marketingové strategie tak, aby promyšleně uspokojovaly potřeby této skupiny,“ uvádí Smith.
Hlavně fotogenicky
Aby hotely byly stále in, musí podle platformy učinit několik důležitých kroků. Jeden z nich zní poměrně úsměvně. Spočívá totiž v zařízení hotelových prostor takovým způsobem, aby vypadaly fotogenicky, a umožnily návštěvníkům pořizovat fotky vhodné pro sdílení na Instagramu.
Majitelé hotelů by neměli zapomínat ani na fakt, že mladí lidé milují kulturní akce. Proto je na místě, aby svůj hotel v době jejich konání náležitě propagovali. Dobrým marketingovým tahákem může být také nabídka tematických zážitků, které dané místo propojí s mediálně známými událostmi. Například hotely v Thajsku mohou své zákazníky lákat na spojitost s aktuálně populárním seriálem White Lotus.
Pokud na to má daný hotel kapacitu, může k propagaci využít také známé osobnosti z řad influencerů. Nutné je také sledovat aktuální trendy na sociálních sítích. Průzkum totiž ukázal, že právě touto cestou se při plánování svých zážitků mladí lidé nejvíce inspirují. Až dvacet procent z nich hledá inspiraci na TikToku, dalších 14 procent pak na Instagramu.
A s cenami dolů
Podle aktuálních trendů to vypadá, že hoteliéři budou muset změnit i svoji dosavadní cenovou politiku. Až dosud platilo, že cena ubytování narůstala s blížícím se termínem příjezdu. Mladí lidé jsou však oproti svým rodičům a prarodičům daleko spontánnější, až dvacet procent z nich si rezervuje letenky teprve týden před odletem. Proto je potřeba vyjít generaci Z vstříc i v této oblasti.
Levné cestování je samo o sobě velkou doménou mladých lidí. Platforma Agoda uvádí, že si generace Z i mileniálové dávají pozor na to, aby jejich náklady na ubytování nepřesáhly částku padesát dolarů za noc. Celých 38 procent příslušníků mladé generace navíc dává prostor cestování v páru či ve skupině. To je rozdíl oproti mileniálům, kteří podle průzkumu dávají přednost rodinným dovoleným.