Fiala proti Babišovi, Chládek proti Kalivodové. ANO a ODS do sebe jdou už i na úrovní mládežnických organizací. ANO se mladé na sítích snaží oslovit především prostřednictvím dvou influencerek.
Tak trochu křoví jim pak na sítích dělá místopředseda mladého ANO Adam Knedlhans. Mladá ODS kontruje především svou hlavní tváří, zeťákem premiéra Fialy Michalem Chládkem.
Něco jim smrdí
Mezi hnutím ANO a ODS to začíná vřít, volby se blíží. Nehrotí se jenom Petr Fiala s Andrejem Babišem, spory spolu mají i jejich mládežnické organizace.
Mladé ANO na sociálních sítích začalo tvrdě ostřelovat premiéra Petra Fialu, na jeho výrocích a rozhodnutích jim totiž prý “něco smrdí”. Na obranu svého šéfa okamžitě přispěchala mladá ODS v čele s Michalem Chládkem. Pro něj je to nejen otázka politické, ale také rodinné cti.
Boj influencerek
I volič jiných stran tak může pozorovat souboj reakčních videí. Mladí politici se hádají o důchodovou reformu i ruský plyn.
Mladé ANO vytáhlo do boje Anetu Zicklerovou a Viktorii Kalivodovou, které jsou podle Hospodářských novin i hlavními tvářemi kampaně, jejímž cílem je oslovovat mladé voliče. Obě politický obsah velice dobře kombinují s virálními tanečky. Ukazují při tom nejen ženské vnady, ale i to, jakou strategii ANO v boji o mladé před volbami vytasí.
Mládí vrací úder
Mladí z ODS jsou kvůli vládnímu angažmá svých starších kolegů tak trochu v defenzivě. Musí obhajovat nepopulární kroky vlády, evidentně jim to ale nevadí. Ocenit můžeme, že se jedná o relativně faktické reakce, na což z vrcholné politiky nejsme úplně zvyklí.
Mladá ODS prošla relativně nedávno rebrandingem, v porovnání se svými politickými soupeři je její obsah ale trochu konzervativnější a nudnější.
TikToková politika
Jednoznačně tedy vidíme, že politické strany si uvědomují potřebu komunikovat s mladými lidmi. A také to, že tančící boomeři na TikToku k oslovení mladých úplně nestačí.
Politický souboj se tak bude čím dál tím víc přesouvat právě na platformy, jako jsou Instagram nebo TikTok. A opět se ukazuje, že z hlediska marketingu má ANO před svými konkurenty náskok. Nemusí se to všem úplně líbit, ale na suchopárná fakta a formální obsah v dnešní době mladé lidi nikdo neuloví.