Učit se v práci? Gen Z volí výpověď

DC Studio on Freepik

Nezvažujete náhodou výpověď? Američtí zaměstnanci generace Z, kteří se živí komunikací se zákazníky, se často cítí přetíženi množstvím informací, které se musí naučit. A tak mnozí uvažují o odchodu.

Zároveň je však podle průzkumu Talker Research jen 27 % z nich ochotno rozvíjet dovednosti mimo svou současnou roli, což je výrazně méně než u mileniálů a generace X. Navíc by pouze 25 % pracovníků generace Z zůstalo ve své firmě, i kdyby je čekala dlouhodobá kariéra. To podle magazínu časopisu Newsweek ukazuje na obecnou nespokojenost s pracovním prostředím.

Přetíženi informacemi

Významná část amerických zaměstnanců generace Z, kteří se živí například komunikací se zákazníky či poskytováním služeb, se cítí natolik přetížena tím, co všechno se musí v práci naučit, že zvažuje výpověď.

To vyplývá z nového průzkumu společnosti Talker Research mezi tisíci mladými americkými pracovníky v maloobchodu, gastronomii, fitness a pohostinství. Přes 80 procent dotazovaných se cítí přetíženo množstvím informací, které potřebují k efektivní práci.

Je toho na nás prostě moc

Průzkum, který agentura Talker Research prováděla mezi 29. dubnem a 8. květnem, zadávala e-learningová společnost Wisetail, která se zaměřuje na procesy ve firmách, jež zakládají studenti.

Na otázku, do jaké míry příslušníci Gen Z zvažují opuštění zaměstnání, protože se cítí přetíženi tím, co se musím naučit, 11 % respondentů odpovědělo, že rozhodně souhlasí. Dalších 17 % uvedlo, že souhlasí částečně.

Neochota se rozvíjet

Pro srovnání, pouze 8 % mileniálů narozených mezi lety 1981 a 1986 a 9 % příslušníků generace X, což jsou lidé narození mezi lety 1965 a 1980, uvedlo, že rozhodně souhlasí, co se týče zvažování odchodu. U baby boomerů narozených mezi lety 1946 a 1964 takto odpovědělo jen jedno procento respondentů.

Dále například na otázku „Jak pravděpodobné je, že byste se naučili různé dovednosti nesouvisející s vaší současnou rolí kvůli budoucí kariéře v rámci svého odvětví?“ odpovědělo pouze 27 % respondentů generace Z, že je to pro ně „velmi pravděpodobné“. Na stejnou otázku odpovědělo kladně 40 % mileniálů a 32 % pracovníků generace X.

Nechceme tu zůstat

Výsledky výzkumu tedy poukázaly na obecný pocit nespokojenosti mezi pracovníky generace Z, kteří se živí komunikací se zákazníky v různých odvětvích. Mnozí ovšem odmítají příležitosti k osobnímu rozvoji v rámci svého stávajícího zaměstnání.

Nejvýraznější rozdíl mezi generacemi poté přišel v odpovědích na otázku: „Jak pravděpodobné je, že byste zůstali ve své současné firmě, pokud by vám nabídla dlouhodobou kariéru?“

Raději to pohodlí

Pouze 25 procent respondentů generace Z uvedlo, že je to „velmi pravděpodobné“, stejně na otázku odpovědělo 49 procent mileniálů i příslušníků generace X a také 38 procent baby boomerů, které už ale s ohledem na věk šedesáti a více let žádná velká kariéra zřejmě nečeká.

Rozdíl je ale v tom, že Gen Z o kariéru na úkor svého pohodlí už ani moc nestojí.