Jak to tam vypadá? Při výběru školy je zásadní TikTok

zdroj: Midjourney.com a Canva.com

Při výběru vysoké školy rozhoduje mnoho faktorů. A pro americké příslušníky Gen Z je podle deníku New York Post jedním z těch důležitých i vizuální atraktivita života v kampusu. Příspěvky z univerzit totiž mají na TikToku ohromnou sledovanost.

Jedním z důvodů je ten, že se tak potenciální zájemci o studium dozvídají detaily, na které by ani při osobní návštěvě vzdělávací instituce nejspíš nepřišli.

Influencer na vejšce

Průzkum agentury Morning Consult mezi příslušníky generace Z ukázal, že se 57 % mladých lidí touží stát influencery. A ti nejúspěšnější musí tomuto povolání přizpůsobit život, kariéru a samozřejmě také studium.

Pokud tedy chcete být influencerem a zároveň vysokoškolákem, musíte se soustředit také na výběr univerzity. I ta by měla totiž na vašich příspěvcích vypadat dobře.

TikTokeři sobě

Influencerka Morgan McGuireová, která je v posledním ročníku na střední, má téměř 780 tisíc sledujících. A i ona samozřejmě chce, aby jich bylo ještě víc.

Magazínu Teen Vogue řekla, že při vybírání univerzity si s ohledem na followery všímá estetiky kampusů a mimoškolních aktivit, které nabízejí. Příspěvky z každodenního života na univerzitě pak i ona hledá hlavně na TikToku.

Užitečný nástroj

Čísla mluví jasně: Tag #collegelife má na TikToku ohromujících 2,5 milionu příspěvků a více než 30 miliard zhlédnutí.

„Je to velmi užitečný nástroj, jak jednotlivé kampusy detailně poznat, aniž bychom je museli navštívit osobně,“ řekla pro Business Insider Helaine Zhao, influencerka a studentka prvního ročníku na Harvardově univerzitě.

Co na webu nenajdete

Lucie Vágnerová, spoluzakladatelka americké vzdělávací instituce BKT Education, dodává, že střípky ze života v kampusu skvěle přibližují atmosféru, která ve škole panuje.

„Vidíte například záběry z jídelny nebo lidi, kteří na dvorku kopou do fotbalového míče,“ uvedla pro Business Insider. TikTok zkrátka nabízí to, co se z webu dozvíte jen stěží. Při výběru školy přitom krátká videa a lidé na nich mohou hrát zásadní roli.