Víte ještě vůbec, k čemu je Google? Mladou generaci totiž už tenhle vyhledávač moc nebere. Čím dál tím častěji teď k vyhledávání informací využívá TikTok. Hledá na něm informace od počasí přes recepty až po novinky ze světa.
Vzestup TikToku jako vyhledávače má v digitálním prostředí velký význam. Čínská síť může totiž například časem omezit hlavní činnost americké společnosti Google. Ta si už tohoto fenoménu ovšem také všimla a rozhodla se podniknout kroky, aby z ní uživatelé neutíkali.
Zeptám se raději Číňanů
TikTok už není jen zábava. Uživatelé ho čím dál tím častěji využívají k vyhledávání všemožných informací. Formát TikToku tak vlastně mění i způsob, jakým mladí lidé vyhledávají na internetu.
Google who? Gen Z is searching on TikTok, YouTube instead https://t.co/aoJMOc3Ush
— MakeMyCreativeBrands (@mmcbrands) April 12, 2024
A vzhledem k tomu, že Gen Z touží po velmi rychlém přístupu k širokému spektru informací, má pro ně aplikace založená na videu jasné výhody.
Je prostě zábavnější
Podle lednové studie společnosti Adobe téměř 10 % uživatelů z generace Z při vyhledání informací upřednostňuje TikTok před vyhledávači, jako je například Google. Data tedy naznačují, že si TikTok získává důvěru jakožto spolehlivý zdroj informací.
Na tato zjištění podle magazínu Emarketer navazuje studie HerCampus, z níž vyplývá, že až 74 % uživatelů internetu z generace Z používá TikTok pro vyhledávání a 51 % jej dokonce upřednostňuje před Googlem.
Proč na tom záleží?
Vzestup TikToku jako vyhledávače informací má podle amerického zpravodajského magazínu Axios v digitálním prostředí skutečně velký význam. Tento trend by mohl například časem omezit hlavní činnost společnosti Google. Jeho veškerá aktivita v oblasti doporučování různých podniků či akcí by se mohla stát pro mladší uživatele internetu nezajímavou.
TikTok si je své moci plně vědom a už v září loňského roku začal testovat funkce třetích stran, jako je například integrace “Vyhledávání Google”, ale i začlenění stránek z Wikipedie do výsledků vyhledávání. Plánuje tedy rozšířit svou nabídku digitálních služeb za hranice krátkého videa.
Google se jen tak nevzdá
Ani Google ovšem nechce za novými trendy zaostávat. Oznámil proto změny, které plánuje provést ve svém vyhledávači, aby oslovil i mladší publikum.
V nabídce by dokonce měla být i možnost, aby uživatel mohl zamířit foťákem mobilu na oblast, kterou zrovna prochází, a okamžitě o ní a jejím okolí získat informace.