Hostem Bold Talku byl tentokrát masterchef, majitel pražské restaurace U Matěje a hlavně milovník české kuchyně Jan Punčochář. Honzu jsme si k nám pozvali hlavně proto, aby nám osvětlil, jak to přesně v jeho kuchyni funguje.
Bavili jsme se hlavně o české gastronomii a také o tom, jak pro něj bylo těžké ustát situaci kolem covidu. A taky o tom, proč by ho ještě před osmi lety ani náhodou nenapadlo vystupovat před kamerami. Co na sebe v rozhovoru ještě prozradil?
Co je tajemný stůl Jana Punčocháře?
-7:30-
V naší restauraci je taková malá místnůstka. Má to jen dvanáct míst a vaří se přímo před lidma. Jsou tam dva kuchaři, dva číšníci, tedy servírka, someliér a já. No a prostě lidi přijdou a nevědí, co budou jíst. Takže ten koncept je takový, jako kdybyste přišli k někomu domů a on vás překvapil tím, co uvaří.
Proč v krabici má být jen pizza?
-12:25-
Já nejsem zastáncem toho dělat jídlo do krabičky. Mně se to nelíbí. Tam má bejt jenom pizza podle mě...
Taky už chcete jen kvalitní pečivo?
-13:19-
Vemte si jenom, jak každý začal péct doma chleba. Teď si ty lidi vybírají ty nejlepší chleby. A jedou si třeba přes dvě Prahy pro dobré pečivo, pro ten dobrej chleba. Takže ty lidi už, doufám, začínaj vybírat tu kvalitu. Musíme si vybírat to dobrý a neplýtvat. To je základ asi všeho.
Měla by být paprika dražší než maso?
-16:43-
Teď jsem jel nějakým krámem a koupil jsem si půl kila paprik a nekoukal jsem na ceny. A koupil jsem taky vepřovou kotletu. A bylo to přesně skoro půl kila a půl kila. Paprika stála 89 korun a ta kotleta stála 62. Tak řekněte, kde je ten poměr? Protože to zvíře přece potřebuje větší péči než ta paprika...
Proč nenáviděl svoji PR manažerku?
-19:57-
Kdybyste mě potkala před takovými osmi lety, tak byste viděla úplně nepříjemného člověka, který s nikým nechce mluvit. Chce být v kuchyni, chce vařit, chce být s těmi kuchaři. A je to v pohodě. Ale takhle to prostě nejde. Moje PR manažerka mě úplně změnila. Na začátku mě úplně nenáviděla a já jsem nenáviděl ji. Ale ona mě trosku předělala. Předělala mě trošku do televize.
Taky kopírujete jídla?
-26:58-
Všechno už bylo jednou vymyšlené, to je podle mě i v muzice. Ale funguje to tak, abyste si to vymyšlené dala do svého stylu, tedy podle toho, co máte vy ráda, a v našem případě podle toho, co chcete tomu zákazníkovi nabídnout. Já nemám rád, když se věci úplně přesně kopírujou. Já dělám šéfkuchaře od svých 23 let. A od té doby jídla vymýšlím.
Na celý Bold Talk s Janem Punčochářem se podívejte na BOLD TV.