Rakušanova karvinská mise: O co v debatě šlo?

zdroj: Twitter Víta Rakušna

Vít Rakušan odstartoval své Debaty bez cenzury cestou do Karviné. Setkal se s většinově nepřátelsky naladěným davem místních, kteří ho opravdu nešetřili.

Rakušan a jeho marketingový tým ale velice dobře věděli, proč to dělá. Na místě si dokázal získat pár sympatizantů, kteří si s ním po debatě dali pivo. Primárně ale zabodoval na sociálních sítích, na které také po celou dobu mířil.

Předseda STAN a ministr vnitra Vít Rakušan se 15. ledna vytasil s rozporuplným videem, které mělo vyvolat emoce a pozornost. To se mu podařilo, reakce ale byly většinově negativní.

Vít Rakušan a jeho marketéři s tím ale zřejmě počítali, jejich primárním cílem bylo získat mediální prostor a připravit si půdu pro Rakušanovy výjezdy mezi lidi. Debaty bez cenzury začaly, Rakušan se stal trendem na sociálních sítích.

Vítek? Po tragickém videu opět láska

Šéf Starostů schytal v Karviné mnoho nadávek za celou vládu. Nejemotivnějším tématem se stala česká podpora Ukrajině, významná část publika byla neskrývaně proruská.

Rakušan to ale s přehledem ustál a ukázal, proč byl už během kampaně PirSTAN vnímán jako tahoun a svého času také možný vládní kandidát na prezidenta.

Věděl, do čeho jde

STAN se rozhodl, že je třeba vylepšit svou komunikaci a PR. Najal si nejlepší politické marketéry a vsadil na jejich rady. Rakušan ukázal, že je (na rozdíl od postavy, kterou hrál v již zmiňovaném videu) týmovým hráčem.

Vzal na sebe nepříjemnou roli politika, který se dobrovolně vystaví kritice občanů. Věděl, že to bude mít obrovskou odezvu v médiích i mezi voliči vládní koalice.

Remíza v Karviné, výhra na sockách

Většinu občanů na debatě v Karviné Rakušan o své pravdě rozhodně nepřesvědčil. Není to tak, že by se po jedné debatě z prorusky smýšlejících jedinců okamžitě stali voliči liberální demokratické strany. Ukázal ale, že má odvahu a pochopení pro moderní komunikaci.

Možná nevyhrál v Karviné, ale rozhodně vyhrál na sociálních sítích, kde se z něj stal díky živému přenosu vystoupení pro vládní voliče hrdina. A o to přesně jeho marketingovému týmu šlo.

Babiš a Fiala se bojí, Rakušan má koule

Obrázky a videa Rakušana jsou zároveň dávány do kontrastu s bývalým premiérem Andrejem Babišem, který se před svými kritiky schovával za ochranku. Nebo s premiérem Petrem Fialou, kterého účastníci demonstrací proti vládě opakovaně vyzývali, aby mezi ně dorazil a osobně si vyslechl jejich kritiku.

V kampani teď Rakušan bude moct říkat, že on na rozdíl od svých oponentů mezi lidi chodí a nebojí se vyslechnout jejich kritiku. A to se i spolu s přibývajícími čísly na sociálních sítích vyplatí.