Pryč jsou doby, kdy se holky soukaly do úzkých džínů a upnutých topů, aby dosáhly dojmu drobné siluety. Pryč jsou snahy o předstírání dokonalosti nebo o dosažení nemožných standardů krásy.
Móda Gen Z upřednostňuje vlastní styl a vzpouru proti normám, které doposud platily. Místo toho, abychom se řídili existujícími trendy módního průmyslu, snažíme se udávat své vlastní.
Etika a inkluze
Jak vybírá nejmladší generace módu? Preferuje značky, které při výrobě dodržují etické normy a vyrábí udržitelné produkty. Velký důraz klade na inkluzivitu oblečení z hlediska věku, pohlaví i velikostí jako projev přijetí sebe sama.
i like this but they did an athleisure concept last time too pic.twitter.com/fAOwEUsVXp
— your oomf (@futchassemble) February 4, 2024
Upřednostňuje pohodlí a v touze po sebevyjádření i naprostou autenticitu se všemi jejími nedokonalostmi.
Hlavně udržitelně
Ochrana životního prostředí je jednou ze základních hodnot Gen Z a ve volbě módních trendů se silně projevuje. Preferujeme oblečení vyráběné z recyklovaných materiálů nebo podle udržitelných postupů a jsme ochotni si za ně připlatit.
Abychom pomohli předcházet nadprodukci a nadměrné tvorbě odpadu, před fast fashion upřednostňujeme jedinečné oblečení na míru, které se vyrábí jen tehdy, když si ho někdo objedná.
Genderově neutrální
Gen Z ve velkém odmítá genderové stereotypy a vyznává genderovou flexibilitu a inkluzivitu. Genderově neutrální móda zpochybňuje tradiční společenské normy, nabízí oblečení bez omezení pohlavím, podporuje nejen sebevyjádření, ale přispívá i k inkluzivnější společnosti.
I v mladé módě má své místo minimalismus, také do něj ale vnášíme svou individualitu a osobitost. Vyznačuje se čistými liniemi, neutrálními barvami a jednoduchými siluetami. Upřednostňuje univerzální kousky, jako jsou bílé košile, oversized blejzry, černé kalhoty a minimalistické doplňky.
Zapomenout nesmíme ani na doplňky. Jejich individualita pomáhá projevit mladým osobitost, často bývají vizuálně výrazné a dobře se fotí, takže jsou oblíbené pro prezentaci na sociálních platformách.