Tinder se mění. Reaguje na nižší zájem Gen Z

zdroj: wayhomestudio on Freepik

Tinder bojuje o generaci Z. Proč? Protože musí. Aplikace přišla v roce 2024 o sedm procent platících uživatelů a její popularita mezi mladými klesá. Mladí totiž podle magazínu Business Insider méně pijí, méně randí a swajpování je už unavuje. Nový šéf společnosti Match Group Spencer Rascoff proto vyhlásil „kulturní reset“.

Propustil 13 procent zaměstnanců, zrychlil vývoj a tlačí nové funkce, jako jsou Double Date nebo College Mode.

Přestože od roku 2020 klesla oblíbenost Tinderu o 38 procent a tržby v létě spadly o čtyři procenta, firma věří, že se jí díky inovacím a zaměření na autentičtější zážitky podaří generaci Z znovu získat.

Minus sedm procent

Nové vedení společnosti Match Group, která provozuje seznamovací aplikaci Tinder, se rozhodlo více reagovat na randící návyky generace Z. Jen v roce 2024 totiž platforma přišla o sedm procent platících uživatelů, příjmy Tinderu pak oproti předchozímu roku vzrostly pouze o jedno procento.

Tinder přitom staví svůj úspěch do značné míry právě na generaci Z. Jenže i ona se mění a dost možná ji už seznamky unavují.

Kulturní reset

Po příchodu nového ředitele Spencera Rascoffa tak společnost Match Group propustila 13 procent zaměstnanců a Rascoff se rozhodl vést vývoj Tinderu sám.

„Tinder potřebuje hodně práce, a proto je to moje hlavní priorita,“ řekl Rascoff na oznámení výsledků hospodaření společnosti za druhé čtvrtletí tohoto roku.

Musíme je udržet

Také další členové vedení Tinderu serveru Business Insider řekli, že společnost směřuje k obratu. „S příchodem Spencera procházíme určitým kulturním resetem. To dodalo společnosti novou energii,“ řekla Hillary Paineová, produktová viceprezidentka Tinderu. Seznamka je tak prý rychlejší, úspornější a opírá se o menší týmy, které se o aplikaci starají.

Tinder také rychleji zavádí nové funkce, například funkci Double Date, díky které si lidé mohou se svým kamarádem domluvit rande s dalším párem, tato funkce měla být uvedena až na konci letošního roku, Rascoff ale její přidání do aplikace uspíšil. Podle Match Group tuto funkci využívá 85 procent uživatelů mezi 18 a 29 lety.

Zachránit miliony

Cílem Tinderu je podle Paineové uchovat si jako primární cílovku generaci Z, tedy lidi ve věku 18 až 24. Seznamku podle seniorní ředitelky Tinderu Cleo Longové používá přibližně 50 milionů uživatelů měsíčně, 60 procent z nich je ve věku 18 až 30 let. Třicet milionů uživatelů tak patří právě do generace Z.

Tinder se tak ve svých funkcích zaměřuje právě na nejmladší uživatele. Kromě funkce Double Date zavedl také takzvaný College Mode, díky němuž se mohou propojovat studenti vysokých škol. Platforma také zlepšila ověřování obličejů, čímž snížila počet botů, a testuje také AI funkce.

Zastavit pokles

I tak ale oblíbenost Tinderu klesla od roku 2020 do roku 2024 o 38 procent a letos ho z první pozice oblíbenosti nahradila seznamka Tea. Mnoho mladých lidí totiž chce trávit méně času na telefonech a je unaveno swajpováním. Zda se tato únava projeví na zisku Tinderu, je sporné, nicméně nálada mezi mnoha lidmi se podle Business Insideru proti randícím aplikacím obrátila. A na číslech je to pořád vidět, tržby Tinderu klesly i během letošního druhého čtvrtletí o čtyři procenta.

„Lidé nostalgicky vzpomínají na dobu před seznamovacími aplikacemi, kdy podle nich bylo všechno snadné. Všichni jsou zvyklí na to, že když otevřou aplikaci a kliknou, tak dostanou, co chtějí. Jenže takhle seznamovací aplikace nefungují,“ řekla viceprezidentka Tinderu pro globální marketing Stephanie Danziová.

Tinder se tak podle Paineové více zaměřuje na „méně lajků a více matchů“. Šéf Tinderu Spencer Rascoff i přes nepříznivá čísla zůstává optimistický. „Poprvé po dlouhé době je tempo produktových inovací Tinderu silné,“ doplnil.